استخراج DNA | کیت استخراج DNA | خرید کیت استخراج DNA | فروش کیت استخراج DNA

استخراج DNA | کیت استخراج DNA | خرید کیت استخراج DNA | فروش کیت استخراج DNA

کیت استخراج DNA : (DNA extraction) از سلول های موجودات به دلایل مختلفی صورت می گیرد. به عنوان مثال تشخیص یک بیماری ژنتیکی(genetic diseases) در جنین(embryo)، تشخیص ژن های درگیر در اختلالات و بیماری ها مانند:

سرطان (cancer) در بزرگسالان، شناسایی یک توالی ژنی جدید، مهندسی ژنتیک(gene engineering) و انتقال ژن (transferring) یک موجود به موجود دیگر و در کل در انجام آنالیزهای مولکولی (molecular analysis) شامل واکنش زنجیره­ای پلیمراز(polymerse chain reaction)، کلونینیگ(cloning)، الکتروفورز(electrophoresis)، شناسایی اثر انگشت(fingerprinting) و متاژنومیک(metagenmic) استفاده نمود.

در این روش غشای سلول(cell membrane) گسسته می شود. محتویات درون سلول خارج شده، سپس به کمک یک ترکیب پروتئاز(protease) اجزای پروتئینی تخریب و به کمک یک آنزیم RNAse قطعات RNA تخریب می شود. قطعات شکسته درون سلولی به وسیله سانتریفوژ(centrifuge) از توالی های DNA جدا می گردد. در نهایت قطعات DNA به شکل خالص(pure) در دسترس قرار می گیرد.

نخست برای تخریب غشا از تخریب مکانیکی و قرار دادن سلول در محلول نمکی استفاده می شود. بار مثبت سدیم موجود در نمک(salt) از بار منفی(negative charged) موجود در گروههای فسفات(phosphate) موجود در اسیدهای نوکلئیک محافظت می نماید.

برترین مطالب سایت :
کیت الایزا | کیت ELISA | خرید کیت ELISA | خرید کیت الایزا | نمایندگی کیت الایزا

با افزودن یک شوینده (detergent) قطعات لیپید(lipid) موجود در غشا تخریب می شود. اجزای موجود در سلول(cell) خارج می شود. در استخراج DNA به روش فنول- کلروفرم از فنول به عنوان آنزیم مخرب پروتئین استفاده می­شود.

با افزودن فنول قطعات پروتئین شکسته شده و پس از سانتریفوژ پروتئین ها در فاز آلی قرار می گیرد و اسیدهای نوکلئیک(شامل DNA و RNA) فنول حل می­شوند که فنول برداشته می شود و در مرحله بعد استخراج مورد استفاده قرار می گیرد.

در بعضی روش ها از فیلتر (filter) برای جدا کردن پروتئین(protein) از اسیدهای نوکلئیک(acid nucleic) استفاده می شود. در این مرحله می توان با استفاده از یک بافر قلیایی(alkaline buffer) DNA را شستشو داد. اتانول به ترکیب DNA وRNA  افزوده میشود.

DNA در اتانول حل نمی شود و پس از انجام سانتریفوژ RNA به صورت محلول در اتانول بوده و DNA به شکل رسوب در اختیار قرار داده می شود و یا در صورتی که DNA به میزان زیادی وجود داشته باشد، پس از افزودن الکل سرد، DNA به شکل یک توده سفید (یا بی رنگ) مشاهده می شود.

برترین مطالب سایت :
فروش دی بوتیل آمین مرک آلمان | خرید دی بوتیل آمین مرک آلمان

DNA استخراج شده در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ما چه خدماتی ارائه می دهیم؟

ایران مرک وارد کننده مستقیم مواد شیمایی و کیت های تحقیقاتی از معتبر ترین برند های دنیاست که سابقه سال ها همکاری با دانشجویان، اساتید دانشگاه، شرکت های تولیدی و آزمایشگاه ها دارد.

ما توانسته ایم با وجود تحریم های ناعادلانه علیه کشورمان، مواد شیمیایی اصل و با کیفیت شرکت هایی همچون مرک و سیگما آلدریچ را به دست مصرف کنندگان داخلی برسانیم تا بتوانیم نقشی در فراهم آوردن امکانات جهت پیشبرد تحقیق، تولید و توسعه داشته باشیم.

ایران مرک

مرکز فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی، فروش مواد آزمایشگاهی، فروش کیت تحقیقاتی و تجهیزات آزمایشگاهی از معتبر ترین برندهای دنیا از جمله سیگما آلدریچ، مرک آلمان، ترموفیشر، پرومگا و …

 

برای سفارش و خرید مواد شیمیایی صنعتی با شرکت ایران مرک و سیگما ایران تماس بگیرید :

09128308091 و 09357007743

ایران مرک  : با تشکر از تیم تحقیقاتی پایان نامه من و طراحی سایت اراک

[wpseo_address show_state="1" show_country="1" show_phone="1" show_phone_2="1" show_fax="1" show_email="1" show_url="1" show_logo="1"]

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *